15 Kasım 2015 Pazar

Keçe Broş

























Küçüklüğümden beri nakış işlerine meraklıyım. Son dönemde kendi çizdiğim karakterleri dikmeye başladım. Bu yaptığım nakışlı çalışmalardan broş ve kolye yapmayı seviyorum. Bu paylaştığım broşu arkadaşımın doğum gününe hediye olarak yaptım.


Daha önceden yapmış olduğum ufak bir kurt çizimim vardı. Bu çizimden de broş yapmak istedim.



























Bunun için keçe kumaşı alıp üzerine kurdun resmini çizdim. Keçenin en ince olan kumaşını kasnağa gerdirerek nakışa başladım.




















Bu broşu yaparken 4 renk koton perle iplik kullandım. İpliği iki kat kullanarak desenin içini tamamen doldurdum.






















Nakışı bitirdikten sonra kenarlarını formuna göre kesmek için altına bir parça keçe daha koyarak ikisini aynı anda kestim. Bu sayede Broşun arka kısmını da oluşturdum. Arka kısmına rozet iğnesini iplik yardımıyla diktim. Bu rozet iğnelerini tuhafiyecelilerden rahatlıkla bulabilirsiniz.





















Kestiğimiz boş keçe parçasını diktiğimiz keçe parçasının arka kısmına gelecek şekilde kenarlarından dikmeye başladım. Keçe daha önce hiç kullanmadığım bir malzeme olmasına rağmen, çok kullanışlı bir malzeme olduğunu fark ettim.








































Bu broşun hediye paketini de kendim yapmak istedim. Bir Kraft kağıdına broşun üzerinde çizilmiş olan kurdun resmini asetatlı kalem yardımıyla çizip hediye vereceğim kişinin ismini yazdım. İki Kraft kağıdını aynı ebadta keserek bir çift taraflı bant yardımıyla kenarlarından birleştirdim.







































Ve broşu içine yerleştirdim. İçinden çıkarmak kolay olsun diye Kraft kağıdından bir çekme aparatı yaptım.











































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder